Veterinärbesök och en g-force mindre

2010-06-23 @ 22:06:50
Imorse fick jag ta beslutet att det va dags för ett veterinärbesök med Pelle eftersom jag inte kände mig helt säker på att jag kunde hantera hans sår själv och han va väldigt loj när jag kom ut för att ta hand om hans sår.
Åkte in till Rolf på Alingsås veterinärstation som har drop-in på onsdagar 11-16. Familjen har låtit honom ta hand om våra djur sen jag va liten tjej så jag känner mig säker med honom.
Fick vänta en stund innan jag och Pelle kom in men han tyckte inte att det va någon fara på fortet, mycket kärlek och jodopax så blir han snart sig själv igen.
Så nu har han fått flytta in i en mindre bur för att han inte ska kunna springa runt för mycket och irritera såren, så får jag och han ta en liten kortare springtur varje eftermiddag istället.


Har börjat bygga på min sex-fackare, det blir nästan nödvändigt att få iordning på den nu när det kommer ganska mycket kaniner framöver.


Idag har G-force flyttat, och det gjorde lite ont i hjärtegropen men jag vet att hon kommer få det toppen hos sin nya kompis. Fick ett sms utav de nya ägarna och det hade gått jättebra att föra samman g-force med sin nya kompis.
 

Lycka till i framtiden underbara g-force!


Imorgon kväll blir det full rulle när två kaniner vid namn Sune och Stella flyttar in men även en ensam marsvinshane ifrån Åmål kommer häråt.


Jobbar på hemsidan, det går sakta men säkert framåt :-)


Ha en bra kväll allihopa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0