Uppdatering 100622

2010-06-22 @ 23:01:07

Idag har dom underbara pojkarna Turbo och Diesel flyttat in. Pappan och sonen, virveln och det släthåriga.
Två underbara små pojkar som funnit sig tillrätta alldeles utmärkt inne i ladugården i sin alldeles egna pallkrage, min kära sambo borrade hål så jag lätt fick dit vattenflaskan och dom har nu varsitt hus, vilket dom inte verkar vara alltför noga med men nu står dom där iaf :-)

Matten Saundra lämnde både burar, tillbehör och hö med marsvinen som mottages väldigt tacksamt.
Imorgon ska jag väga, kolla klor och lite annat sen blir det att dom kommer ut på omplaceringen om ett par dagar.

På Torsdag flyttar två kaniner in, Stella och Sune ifrån Alingsås en kastrerad hane och en hona.

Pelles sår ser bra ut och jag var på jordnära i Alingsås idag och köpte jodopaxgel som han är insmörjd i nu inför natten som hans om vanligt spenderar inne i ladugården med alla kanindamerna och deras bebisar...dock inte i samma bur.

Phillippa den fina gråa dvärglöwen har fått flytta in i boxen igen eftersom hennes kompis Abbe åkte hem efter sin lilla minisemester, men tanken är att hon ska få lite social träning ihop med Sune och Stella sen när dom kommer.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0