Nya inflyttningar och inspirerande träff

2010-06-24 @ 22:15:01
I morse styrde jag och Sarah kosen emot stora staden Göteborg (alltid lika läskigt för övrigt ;-) )
Kom såklart fram alldeles för tidigt som bara vi kan men njöt av det härliga vädret en stund istället.
Spenderade två timmar på eragons med Irene och fick massor med nyttig info.
Detta kommer bli toppen!
Ett besök på Bauhaus efteråt resulterade i att mattan till kaninburarna nu är införskaffade, även två hinkar för morgon och kvällsfodring av grönsaker plus en pressening som jag kom när jag kom hem att jag inte behöver egentligen så jag får hitta något annat användningsområde till den.


Hem och flytta om den stora gigantiska uteburen jag byggde för ett tag sen så nu står den på nya marker med ny mat och var alldeles redo för Snövit, Blomma och deras elva små kids, som för övrigt inte är så små längre fyra veckor kvar sen lämnar dom oss för sina nya underbara hem.



Idag har tre nya omplaceringsdjur flyttat hit;

Sune och Sally
Två underbart lugna kaniner som bott med sin matte Wilma i ett par år.
Dom har nu fått flytta in i ladugården nät i nät med Phillipa som behöver träna på sina sociala färdigheter så vi hoppas att det går bra.

Zipp
Ett lagom tjockt marsvin som blivit kvar när brodern gick bort.
Nu bor han brevid Bullen och hans damer i en egen bur tills jag hittar en kompis till honom.
Så nu ska jag påbörja sökandet efter en kompis.

Ha en jättebra midsommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0