Kanin och Marsvinsnörd

2010-06-14 @ 20:34:14
Det har jag blivit och fort har det gått.

Har från att bara haft två marsvin startat något litet omplaceringshem för gnagare.
Jag har själv vart nere på www.eragons.se och hämtat underbara Bullen som är en kastrat som fick flytta in med mina tre honor.

Där hann dom frodas och bråka sådär alldeles lagom mycket innan jag åkte iväg till Bollebygd för att hämta den lilla Hermelinpojken Pelle.
Väl där fick jag och jobbarkompisen Sarah en smärre chock då vi ser två andra kaniner sitta i två små burar utan ljus och även tre marsvin i en stor bur visserligen men jättemörkt och vi såg ingen mat eller något vatten.
Första vändan tog vi med oss ett av dom, ett virvelmarsvin på fem år.
Halvvägs hem så ångrade vi oss..fick ringa sambon, böna och be för dom små liven sen blev det en resa tillbaka till Bollebygd och in med de två andra små liven i buren också.
Med gnagarna fick jag två burar varav den ena var det värsta jag någonsin sett. Gallret vet jag aldrig om jag får rent.

Efter nogrann genomgång av de tre nya damerna så bor dom nu ihop med de andra i flocken som genast blev mycket lugnare.



De marsvinen som bor hos mig nu är
Flocken
Bullen - Shelite kastrat (inköpt)
G-force - Nonself hona 2 år (kom som omplacering)
Happy - Nonself hona ca 1 år (kom som omplacering)
Farmor - Teddy hona ålder okänd (kom som omplacering)
Esther - Virvelmarsvin hona fem år (kom som omplacering)
Mamma mu - Nonself svart och vit hona 1,5 år (kom som omplacering)
Zelda - Teddy vit och brun hona 3 år (kom som omplacering)

Tanken är att möjligtvis omplacera ett par stycken av honorna.

Pojkarna
Harry - Lakeland svart 7 veckor (inköpt)
Mulle - Långhårig brun och grå 6 månader (kom som omplacering)

Tim - Sheltie ljusbrun med gul lugg 1 år (kom som omplacering)
Tom - Shelte mörkbrun med gul nos 2 år (kom som omplacering)



Tim och Tom kommer antagligen att flytta hem till en underbar barnfamilj i Alingsås inom kort.




Kaninerna som bor här nu är

Honor:
Snövit - renrasig vit blåögd dvärgvädur 7 månader har fått sin första kull bilder på bebisarna ligger här
http://anonym007.blogspot.com  (kom som omplacering)
Blomma - Blandras 1,5 år som samtidigt som Snövit fick sin första kull bilder finns på samma länk. (kom som omplacering)

Philippa - Grå minilöwen som jag hämtade i göteborg, har än sålänge svårt för att gå med andra kaniner men vi jobbar på det. 1 år. (kom som omplacering)

Hanar:
Nalle - renrasig viltgrå blåögd dvärgvädur 7 månader. Pappa till Snövit och Blommas ungar. (kom som omplacering)
Pelle - svart Hermelin som är fyllda ett. Underbar i humöret och är riktig kelsjuk. (kom som omplacering)





Thats all for know.

Jag kommer lägga upp kaniner och marsvin för omplacering här och hoppas att många intresserade hittar hit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0